"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Wednesday 10 June 2009

30's vs 20's - part 2


Malam ni gembira, hati berbunga bunga sebab Zura a.k.a Long puji aku dalam blog beliau. Bagus bagus. Tak sia sia Kak Dal didik korang dulu. Bila besar jadi insan berguna ( didik??? didik tengkorak aku. Didik makan megi adala)

Bila dah kena puji puji ni lansung nak buat entry perasan lawa ...

OK la sebelum ni aku ada buat entry 30's vs 20's - part 1 yg mengutarakan permasalahan kulit atau kertas pasir. Pas tu aku ada la beradjam ala-ala nak buat new facial routine.

Usaha aku tu dah menampakkan hasilnya. Kulit aku dah OK sikit la. Tak de la macam Rabiah yg tulus yg mulus . Tapi much better than before.

About the skin care product plak... aku stick dgn Nivea. Mula mula ingat nk try Clinique or Biotherm. Tapi aku nak kumpul duit beli Tefal Actifry. So.. Nivea pun Nivea lah.

Facial wash & toner:

Scrub and masker: Nivea tak de scrub n masker ( ke tak de jual kat sini..ntahhh). so aku guna Boots botanic selection

Krim 3 beradik yg mengandungi Q10 enzym untuk melambatkan proses penuaan...aku adalah paranoid terhadap kedutansetakat ni aku berpuas hati la dgn prestasi objek objek dalam gambarajah terutama krim 3 beradik. Kalau bangun tidur tu kulit nampak macam gebu jer... perasaan yg over. Tapi tak kisah le.. muka aku sukahati aku la kan nak cakap apa.

Ok, berbalik kepada nostalgia MRSM... aku ada cerita yg nak dikongsi.

Sebenarnya aku ngan MK ada history tersendiri.. Isk.. malu nak cerita... macam bodoh alang pulak rasanya. Masa MK memula masuk dulu, beliau sgt glamer ye tuan2 dan puan2. Ala ala gadis terhangat di pasaran gitu. Aku pun adala approach nak buat 'pet sis' (sengal kannn?). Tapi rope ropenya MK dah kena cop. Lepas tu lansung aku tak bercakap ngan MK sebab dah kena warning dgn X si kakak angkat supaya jgn kacau MK . Yg aku pun entah apehal skema ikut cakap X . Sengal kuasa dua di situ. Tak sangka bila dah berbelas tahun berlalu bleh la plak baik ngan MK kat alam blog nih. BTW, MK I am glad to be your friend here. Bak kata pepatah melayu lama...'better late than never'.... MK memang rawkk.

And to Long... I really miss you. Ingat zaman sama sama bersuluh pakai torchlight sebab nak study hehhee... dan ingat lagi betapa kelakarnya korang kena buli ngan Kak Esah. huhuhu

11 comments:

Anonymous said...

ek'eleh, kau pun amik2 pet sister ke citernya, heheh.. aku tiada pet sister walau ada la jugak gaya junior yg kononnya mcm teringin nak jadik pet sister aku, nasib baik tak amik, rupanya saham aku dimata mereka sangat cepat turunnya, hahahahahaha.. aku glemer sekejapan aje gayanya.. hahaha..ke aku ada ek?.. takde kot.. yg baik dgn adele, yg aku sesuka kacau, heheh, sekian terima kaseh, citer back flashing ini..:)

MK said...

dear kak dal - i just have to blog this. you wait aaaaa... you read aa.. but will 'X' read?? takpe..i guna nama samaran.. hua hua!!!

tersengih2 depan PC menbaca kenangan kanak2...

-dal- said...

yaya ---> I guest the 'pet sis' stuff tu budaya jer... padehal ntah apa apa.

MK---> can't wait you entry huhuhu.

myselfndots said...

kak dal,

pet sis ek? along rasa penah kena rebut dulu.. hmm sapa ek kakak tu, NATA*** and EN**. hehehehhe.. lawak2 and now,tetiba rasa cam bodoh pulak sbb dok layan benda2 nie.

ahhahah.. mcam2 kenangan bila jadi roommate kak dal nie.. hmm.. si abang 'X' yang dok gila kat kak dal tu apa jadi ek? wonder apa jadi kat dia? ;)

bukan setakat lampu suloh nak study tapi ada lagi best! makan maggie tomyam almost everyday. hancus otak aku seh! :) but kak dal still maintain pandai.

kak esah apa citer ek skrg? kalau nak buli dia balik, aci x ? wakakakkaka

myselfndots said...

kak dal, MK,

sapa ek si X yg kak dal cakap tu? tetiba along hilang ingatan.

hahahhaa..

MK cepat2 story morry abt this X..

-dal- said...
This comment has been removed by the author.
-dal- said...

Long --> itula masa bebudak dulu perangai ntah apa apa kan. Bila kenangkan balik rasa macam nak hantuk kepala kat dinding.

About the Abang X --> yg ni kak Dal mmg lost contct lansung. Tapi dia adalah one of my husband good friend masa kat PPP/ITM.

Kak Esah ada dalam friend list FB Kak Dal. Tapi dia tak aktif la. Gambo pun tak de

About kakak X pula, biarlah MK yg ceritakan hehehe

Neny said...

Produk2 NIVEA ko adalah sama spt aku miliki...hehehe, except zg tiub tu, apo ko bondonya? Utk mata ke? Aku pon tgh cari produk mata nih..dah ada garis2 halus bawah mata.

Erk...Dal, dulu ada ek kes kat maktab berebut petsis? Siap ko kena sound lg jgn kacau? Wuuu...ganas itu worang! Seb baik la aku x yah nak berebut nak sapa2 amik pet sis..hehehe. Kalau x, bertambah lg kisah trauma sejarah kehidupan di MRSM Muar...hahaha

ujam said...

dal, aku nak citer pasal skincare, petsis tak de kaitan ngan aku..hehehe
apa kata external skincare ko dah buat, camne internal skincare? (mcm int & ext examiner jek...heheheh) ko dah amik EPO tak? evening primrose oil...vitamin E, C.... (semua ni penangan si Nonie)aku tak ami semua tapi masih amalkan lagi la.. lagi satu...yg green tea drink tu trus amalkan..sebab aku baruuuuu terbaca dalam RAPI ia boleh bertindak sebagai penangkis sang suria..ala2 internal sunscreen gitu..... (boleh tahan ilmu kesihatan aku ek...hehe.angkat bakul sendiri..cuma bab nak kecik badan tu payah sungguh..huh)

-dal- said...

Nen... yg panjang tu mmg utk mata. Aku paling suka dgn night cream. best kan...

Mazu... ko ni masih seperti dulu. Jadi jurucakap Amway hehheeh. Setakat ni aku cuma amik Iron (utk energy booster), Vitamin C ngan EPO. Planning nak amik Vitamin E ngan Lechitin.

ujam said...

Aku tak jadi jurucakap AMWAY dah..aku jadi jurucakap bebas ala2 NGO gitu...ekekeke