"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Sunday 20 January 2008

This entry actually dedicated to Atie…. entah kenapa hari ni aku sentimental sket.

I am not used to hear the MP3 music from the media player or whatsoever player from the computer while I do my research study. It simply disturbed my concentration which is already not concentrate....typical me :)

Anyway, I still need some ‘halwa telinga’ to minimize the stress of study. So, I use the traditional way by hearing the music via cassette /CD player which is located as far as it can from my desk. Ala-ala sepoi2 bunyi gitu.

I’ve got a bunch of CD’s and cassette which I brought along with me 4 years ago. Most of it are 90’s and early 2000 compilation song like Pendekar, Aishah, Fauziah Latiff (kakak angkat aku nih hehe), Now #, Rock Kapak, Spice Girl, Westlife, BSB etc.. One of my favourite is the mixed tape made by Atie as a gift for my 21st birthday back on year 1999. Well thanks again to Atie … sampai UK tau hadiah ko tu.

Photobucket

Talking about my relationship with Atie …. We used to be sooo closed before and I still acknowledge you as my bestfriend even though the relationship is always in the ‘on off’ circumstances (macam org bercinta plak hehehe). Well, when it’s off actually it is much more because of my fault since Atie is the most sensitive friend I ever have and I am just such an ignorance person …. BTW, however ‘off’ the relationship was, at one point we still look out for each other for new development…. or gossips actually :)

Most people (especially Muarian’s) were a bit surprise when they know we are close. For the fact we are not from the same class even the same dorm, we should be totally disconnected. Well, boarding school people will know how strong the ‘semangat assabiah’ between classmates or dormmates at our time…like ‘you’re not my classmate so we cannot be friends’... it’s sound nonsense but it is true..but of course it’s only applied for some people…not people like us, kan Atie.

Refreshing the last 13 years memory, I suppose we become close because of arwah Onie who died on the car crash back in year 1997. Al-fatihah. OMG I just realised how much I miss her. The other reason is because of ‘lelaki-lelaki itu’ hehehe…biarlah hanya aku dan Atie yg tahu siapa mereka…. Every time we were in the ‘surau’ on weekend ‘ceramah’ I will always got a message from Atie in a piece of paper said ‘sila jaga bebola mata anda’ … hihihhi until now I still can ‘tersengih-sengih’ when I remembered how ‘gediks’ we were on that time…. Those past days will always be the sweet memories of mines.

To Atie.. I have a strong feeling that you are facing the hard time now… I wish you will get enough strength to face it. I may not a good friend at all… but I really do appreciate our friendship..and I hope you will live happily ever after…

6 comments:

areT said...

huish dal...menitik air mata aku dgn entry kau ni....mmg,muka tgh kusut ala2 berminyak skg..jiwa kurang tenang....hehehe...sorry, blame it on me...

Nurul said...

dal..terharulak aku baca pasal frenship hang ngn are-t..moga2 kekal..jgn jd mcm aku...aku telah rosakkan satu frenship..even bukan aku yg nak pun..tp takpa..ada hikmahnay kot..

Neny said...

Dal, ko ckp pasal mrsm muar, dah bring back byk kenangan suka duka kat sekolah dulu. Honestly, aku mmg x penah baik ngan ko. Ngan Are-T ye, sbb kitorg satu dorm n aku selalu lepak2 ngan dia. Aku pandang ko sbg seorg yg glamer, cantik n pandai. N aku dulu takut nak berkwn ngan org2 cantik cam ko sbb aku ada pengalaman pahit masa mula2 masuk mrsm ngan seorg budak yg cantik. Aku penah minat org kat sekolah tu, tapi org tak tau sbb aku rasa aku x layak nak minat org tu.

That's why la masa aku dtg wedding ko, aku dtg as tunang zul, aku takut sgt ko tak kenal sapa aku. Tapi x sangka skrg aku berpeluang kenal ko walaupun hanya thru blog.

Kita hanya 2thn di mrsm muar, dan dah 13 thn meninggalkan zaman itu tp 2 thn tu la memainkan peranan penting dlm hidup kita kan?

Are-T, nampaknya blog ko dah jadik private blog skrg, aku dah x dpt baca lg blog ko. Aku pon x nak paksa ko benarkan aku baca blog, mungkin ada sbb2 tertentu nape ko buat centu. Tapi aku gembira kalau dpt blog ko lagi.

Damn it, aku pon dah jadik sentimental gak ni...huhuhu.

areT said...

hello...neny, dal, nurul..dan geng2....bukan x bagi baca blog...skg tgh kusut...tension dan jiwa tak tenang....so aku perlukan blog utk kutuk2 org which is aku rasa tak manis utk org dgr ayat2 aku tu...hehehehehe..will freely blogging soon

-dal- said...

wow... nenny panjang betul ulasan ko..heheheh

Aku pun selalu jer rindu zaman SPM dulu ... walaupun bukan semua kenangan manis, tp aku tetap suka.

Aku pun rasa aku tak baik ngan ko dulu. Jumpa masa beratur kat DS jer kot.heheh.

Bukan main lagi ko puji aku ..

GLAMER???..manader..dodi tu lagi berpuluh ganda lagi glemer dari aku.

CANTIK???...huhuhu dulu2 aku ada juga perasan yg aku ni cantik..kikki. Tapi bila dah semakin dewasa ni aku dah buang rasa riak tu jauh. Byk lagi definasi cantik yg lebih bermakna.

PANDAI??? ko biar betul Nenny. Bila masa pulak aku ni masuk dalam golongan bijak pandai kat MRSM Muar dulu. Musykil aku.

BTW.. aku pun dulu macam segan2 nak kawan ngan ko sebab ko budak Sc3. Budak Sc 3 semua terror English. Pemikiran kolot aku dulu.. kalau org tu pandai cakap omputih, mesti dia eksen, orang bandar..anak org kaya..dan tak nak geng ngan org yg ala2 macam aku nih..heheh

Apa-apa pun.. nice to know you better right now. Semoga pwersahabatan ni akan berkekalan. InsyaAllah

-dal- said...

Nurul.. inilah secebis kisah hidup ku.. wow..ayat

Atie.. aku bukan buat n3 sentimental ni sebab ko tak public kan blog ko .. cuma tetiba jer rasa nak tulis. So.. no pressure, take your time to feel wanna share again.

Allright geng.. dah toksah kita sentimental2 lagi ...ceriakan kembali hidupmu :).