"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Friday 25 January 2008

Kalaulah aku nak berniaga ....

Actually aku rasa aku ni tak pandai berniaga… sebabnya aku jenis tak sampai hati. Kalau orang minta turun harga mesti aku akan bagi… lepas tu untung sket. Lepas tu aku menyesal

Tapi andaikata … manalah tau satu hari nanti Midon jadi orang kaya, ada empayar business sendiri dan aku boleh joli duit dia sesuka hati aku … aku ingat aku nak try meniaga la, kiranya kalau rugi pun tak per ngeh..ngeh..ngeh.

Bila aku fikir2, apa aku nak meniaga yer ... ni adalah list-list perniagaan mengikut kegemaran aku

  1. Aku nak buka panggung wayang (mungkin nak join francais TGV kot). Sebab aku suka tengok movie.. so bila aku run bussiness wayang ni mesti aku selalu dapat tengok movie free J. Tapi aku rasa business ni ala2 lagha jer kan.

  1. Aku nak buka spa.. ala-ala Spa Q gitu sebab aku suka bab konon2 lawa ni. Kat spa aku tu aku nak bukak fitness class (aerobic, yoga, pilates ..gym sekali kot).

  1. Aku nak buka butik busana Muslimah .. sebab aku rasa kat Malaysia ramai org yg nak pakai tudung tapi macam tak best sebab tak banyak pilihan baju yg sesuai a.k.a bergaya. Nanti aku hire2 ler mana UiTM graduate fesyen designer .. uuii senang nya aku cakap kan

  1. Aku nak bukak tuisyen centre… tapi aku macam takut nak bukak business ni. Mak bapak zaman sekarang suka salahkan cikgu jerr. Kalau anak customer aku tak pass peksa nanti diorang salahkan aku plak ..isk..isk.

  1. Aku nak buka bisness catering . Aku minat gak masak2 ni. Tapi aku jadi 2nd or third chef la. Mastermind mestilah org yg betul2 terror masak.

  1. Aku nak buka bakery … tapi aku ni takder baking skill. Buat kek pun ala2 jer. Tapi tak per.. asal rajin cuba, lama-lama pandai la.

Sekian….. ni semua cuma angan2 jer .. tapi mana tau tetiba satu hari nanti muka aku masuk Utusan Malaysia kat slot Usahawanita Contoh..kikiki. Ye..ye jer aku ni, belajar pun malas ada hati nak jadi businesswoman.

Yg sebenarnya, aku ni malas nak kerja dan malas nak berfikir..aku suka dok rumah tengok TV, surf internet, kemas rumah, masak, makan, jaga anak(ye ker???), urut laki, baca novel ... orang macam aku ni layak jadi surirumah jer.


2 comments:

Neny said...

Dal, aku suka betul baca post ko yg ini. Sbb mcm tu la apa aku angan2kan. Aku selalu ckp kat zul, aku nak bukak bakery n sebelah tu kedai bunga by the age of 40....hehehe, buat kek pun jarang2 sebenarnya. Tapi x kisah la janji ada cita2, ye tak?

Bab dok umah tu pon aku suka gak...tu yg aku x sabar nak tunggu zul sambung belajar n aku leh jadi surirumah utk sementara waktu...hehehe

Nurul said...

dal..aku lak minat nk buka nursery atau beaut centre..kikiki