"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 17 January 2008

Chicken Stew

Photobucket

Stew ayam ni macam glamer jer namanya, tapi sebenarnya rasanya macam sup aje, cuma kuahnya pekat sket sebab dicampurkan dgn kentang lenyek dan cornflour.

Bahan -bahan

Ayam 1/2 kg
Kentang 5 biji (potong 8)
Bawang besar 1/2 biji( dicincang)
Bawang putih 2 ulas( dicincang)
Sup Bunjut 1 bunjut
Celery 1 batang
Tomato 1 biji
Lobak merah 1 batang
Sos tiram 1 sudu besar
Lada Hitam serbuk 1 sudu besar
Tepung jagung 1 sudu besar
Garam dan gula secukup rasa
Cara Memasak

1. Masukkan semua bahan melainkan tepung jagung dalam slow-cooker dan setkan low.
Air sama paras dengan bahan.
2. Masakkan selama 2-3 jam.
3. Bila ayam dah lembut lecekkan separuh kentang supaya kuah pekat.
4. Tambahkan tepung jagung. Panaskan selama 15 minit sambil kacau perlahan.
4. Taburkan daun sup dan bawang goreng.
5. Hidangkan dengan roti biasa, garlic bread or cheese twist stick.

Photobucket

Sesuai untuk hidangan petang atau malam.

1 comment:

Nurul said...

dal..nnti aku try resepi hang..aku pun takde pilihan kena ja masak..and aku rasa aku dh pandai masak..dulu bodoh gila aku bab masak..hehee