"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Tuesday 11 September 2007

Ramadhan datang lagi …

Tahun ni masuk tahun ke-5 aku berpuasa di UK… ingat lagi 5 tahun yg lepas, masa tu tahun 2003, merasa aku berbuka puasa pukul 3.55 petang. Tahun ni plak paling cepat berbuka puasa pukul 6.20 ptg.

Honestly, aku lagi prefer puasa dalam keadaan sekarang. Kalau puasa masa winter, perut ku lapar tak terhingga. Furthermore, I cannot stand the cold without hot coffee every 3-4 hours. Aku rasa kalau winter entah berapa byk caffeine dlm badan aku.

Situasi berbuka plak... makan biasa-biasa jer. Masa berbuka cepat dulu, aku berbuka dekat school jer, minum coffee ngan makan Kit Kat. Midon pun berbuka kat tempat kerja. Balik rumah baru masak, lauk pun simple. Kalau nak makan sedap tunggu ler hujung minggu. Biasanya community kat sini anjurkan majlis berbuka puasa dan tarawih tiap-tiap hujung minggu. Makanan disediakan secara pot luck. Kakak-kakak kat sini mmg terror bab masak2 ni...veteren lah katakan.

So, that’s all for my first Ramadahan entry, there will be more about it soon…perhaps

3 comments:

Nurul said...

selamat berpuasa..bestnya time tu kul 3.30 dh berbuka..

areT said...

dal..aku klu buka posa minum air dan kit kat je...mau menitik air mata aku..tambah plak dgr lagu yg nor sedang suka skg dr Kerispatih....waw

AsLiNa said...

haha..are-t, hang memang psl makanan senang menitik air mata, aku dulu pun camtu, sekarang terpaksa pasrahh