"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Wednesday 19 September 2007

Menu

aku pun nak buat entry ala-ala menu buka puasa

1st ramadhan:
hari tu aku mogok masak..merajuk kononnye. So, end up laki aku beli ayam panggang LAZIZ & salad kat kedai. Dessert: cheese cake yg aku buat hari sebelumnyer.

2nd ramadhan:
Ayam asam pedas & mushroom masak sos tiram. Dessert: cheesecake ada lagik

3rd ramadhan:
Daging Masak merah & tom yam campur. Dessert: chocolate gateau cake beli kat ASDA jer

4th ramadhan:
Nasi lemak, sambal udang & sambal sotong & ayam panggang madu. Dessert: Buah jer

5th ramdhan:
Sambal sardin & sayur campur Desert: buah lagik

6th Ramdhan:
Ayam masak lemak cili ap;i & sayur capur. Dessert: Trifle juga beli kat ASDA jer

Hari ni aku planning nak buat Ikan goreng + sayur masak lemak + sambal belacan..eemmm lauk feveret aku tu.

Sahur plak: biasanyer kitorang makan lauk belen buka jer +ikan bilis goreng taruk cili, bawang and tomato....

Hari ni aku ponteg school...lama la plak rasa nak tunggu berbuka.

8 comments:

Nurul said...

dal..mcm best je menu2 tu ..hehehhe..eh triffle kat asda tu brand apa hang amik??aku taknak kalau yang dia tulis ada gelatine tu..tlg bgtau..nk p beli la ptg ni..hehehehhe

Nurul said...

oit..lg satu tlg bg resepi ayam panggang madu..sdpnyerrrrrrr

Anonymous said...

alahai nurul...aku terlambat bukak blog. mesti ko dh pegi asda kan.

Aku beli yg brand ASDA bowl plastik besar punya. Ada mark V, aku check tak dek alkohol. Kalau ada gelatin pun should be extract from tumbuhan.

Kalau ASDA smart price yg cup kecik2 tu tak der mark V rasanya.

Buat sendiri la wei...senang jer, aku biasa buat sendiri jer, buleh letak krim byk2.

Resepi ayam madu..tunggu next entry ya...sila bersabar :)

Nurul said...

dal..sgt aku dh p asda..tp tak beli ..tnggu hang gak..ni beli readymade ek??ok..aku pernah buat tp saja nak gak rasa yg readymade..yela kalu utk vegitarian takkan nk gelatin haiwan..ok la..nama pun cap asda ek..okes...

Fid said...

walaupun aku tak paham korang nak beli apa kat ASDA tu tapi aku dah bayangkan makanan yang sedap2 dipagi ramadhan ini...kekke

Nurul said...

fid...asda tu ala2 giant, tesco la..wallmart

AsLiNa said...

dal, hang pandai buat cheese kek ke?..kot2 ditakdirkan kita bertemu..cewahhh..tolong buatkan aku cheese cake..hehe..

-dal- said...

As... cheese adalah cake yg paling aku yakin nak buat sebab ia tak akan bantat..kerana cheesecake sememangnya bantat hehehe..