"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 7 February 2013

In denial stage is over !!!

Seperti biasa ... post title aku adalah spiking london. But the content is always in malay. Idjinkan.

Aku telah mengesahkan diri aku seorang yg gemuk ataupun untuk lebih tepat berperut buncit menggeleber.



Sebelum ni aku mmg menyedari situasi di atas. Tapi, kerana berjiwa in denial, terdetik dalam hati aku ' hmm  ... entah entah pregnant lagi kot' just because I read somewhere that someone is getting pregnant after 4 months giving birth to her daughter. Punyalah tak nak mengaku gemuk kannn . Padahal kalau nak diikutkan ke huru hara an hidup aku sekarang, getting pregnant is the last thing that I want in my life (tp kalau ada pun aku ttp bersyukur ... rezeki Allah nak bagi)

Namun kini aku tersedar dari lamunan, bak kata Aris Ariwatan. Yesterday, I've just had my first period after giving birth to Iman. Oleh itu, sah lah kebuncitan aku bukan sebab mengandung, tapi sebab lelemak.

Therefore, for the time being I've to establish the diet and exercise regim. Meskipun teringin body seperti Scha Al Yahya ... namun x mungkin tercapai. Dapat kurus sket pun jadilah. At lest bila pakai baju tu nampak kemas, nampak lean, nampak fit.

 Disclaimer: Seperti biasa gambar artis diambil dari thread Gossip Forum Cari


Kuruskan Scha Al Yahya?  Mungkin aku perlu makan batang sawi 8 bulan kalau nak dapat body cenggini.

 Akhir kata ... semoga aku istiqamah. 

XOXO (motif fefeeling Gossip Girl ???)

6 comments:

the seasonal blogger said...

Haha kak n punye perut still there!! Nak exercise gak la. Duk labuan dah auto diet

Neny said...

Scha Al-Yahya belum penah mengandung n beranak lagi la Dal..x aci la kalau nk compare ngan dia. Cari la perbandingan ngan org yg dah beranak-pinak. Cam Heidi Kulm ke...hehehe.

Aku jgn kata perut, spare tyres ada dimana2 :(

kak cahaya said...

ko gemuk ke?..aritu tgk makin kurus je..ke kurus kat muka tapi perut yg tak kurus.hehe tak tau la tak prasan plak sbb tak tgk tang perut..tp since aku tak prasan rasa org lain pon tak nmpak kegemukan ko tu kot..tp ada hikmahnya kalo perut megeleber sket(jgn over sudah) sbb sekurang2nya segan la nak pakai baju ketat2..ada la sikit motivasi nak pakai baju longgar2 ni..kan kan kan..mmg la niat asal nak ikut syariat memakai baju tapi apa salahnya jadikan ianya salah satu faktor memotivasikan diri..
tapi btol la cam kwn ko ckp kat atas tu..scha tu blum penah beranak lg..ko dah 2x perut mengembang..cer ko tgk aiswara rai tu..mcm di pam2.. kalo ada yg kurus pon (ziana zain/erra) ko tgk gak la brapa byk derang berabis nk kuruskn perut tu..so golongan cam kita ni kira dah cun dah ada bdn cam kita2 ni kan kan kan

-dal- said...

Kak N ... you should start from now okeh. Nanti dah anak 2 mcm I struggle sehingga terpaksa makan batabg sawi.hihih

-dal- said...

Neny ... akak ku gugel Heidi klum terkini sebagai sumber inspirasi.

Selain perut, yang nampak menjengkelkan adalah lemak terlebih bahagian tepi pinggang tuh. Depa panggil 'love handle'.

-dal- said...

Kak Yati ...aku memang nampak x gemuk sangat. Tapi part perut dan punggung tu agak kronik lebihan lemaknya.

Ko jgn salh sangka lak ... yang aku tulis 'nampak fit' tu aku maksudkan nk pakai baju fit. heheheh.

Nampak fit yg aku cuba utarakan adalah nak kalau pakai baju tu nampak elok terletak. Kalau bentuk badan tidak simetri macam aku ni nampak selekeh je. Bila beli baju mestilah yg longgar di bahagian lemak terlebih. Tapi part lain yg x berlemak tu nampak serebeh sana sini. Rimas aku tengok kat cermin.

Tp tu lah... berusaha dan bertawakal je lah. huhuh