"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Sunday 12 April 2009

Apalah CSI tanpa Grissom



First time tengok CSI Vegas masa tahun 2001. Sejak dari tu memang tak pernah miss satu pun episode CSI. Watak Grissom, Catherine, Sara, Warrick Brown, Nick Stoke, Kapten Jim dan juga Dr. Bedah(aku lupa nama) dah macam sebati ngan diri aku. Masa tu minat habis ngan Greg Sanders sebab beliau ala2 chemist freako sesikit. Kunun2 sehati sejiwa dgn aku la tu.

Photobucket

Setelah 9 tahun berlalu, CSI Vegas dah masuk Season 9 pun. Ramai peminat CSI Vegas dah berpaling kepada CSI Miami sebab sukakan Horatio. Tapi kesetiaan aku masih utuh. Pada aku Gill grissom tiada galang gantinya.

Masa Season 8 Sara watak Sara Sidle diberhentikan. Tapi aku macam tak der perasaan sangat sebab aku tak suka sgt dgn Sara. Sebab beliau macam selekeh dan juga mungkin jeles sebab Grissom menyimpan perasaan terhadap beliau ( motip jeles??? tak pasti).

Pastu, awal Season 9 Warrick plak mati kena tembak. Sedih tawww. Aku menangis berjujuran air mata masa menonton episode tersebut.

Baru beberapa saat yg lepas aku tengok episode 11. Grissom plak resign sebab nak pegi berchenta ngan Sara kat hutan tropika mana ntah. Wahh... hangin betul aku. Lansung tak teruskan menonton walaupun dah download sampai episode 19.

Tatkala ini aku tengah berkira kira, samada nak teruskan menonton CSI atau tidak. Esok aku nak menonton HOUSE seperti yg disorkan oleh Are-T.

11 comments:

areT said...

setelah aku baca dgn berhati2 entry kau ni...napa aku terasa kau ada hati ngan Grissom..adakah di alam realiti, dia ada PHD dan sementelah itu kau soka dia??? dan kau ala2 jeles ngan sara tu...tak manis taw!!....emosi gila kau bila tgk CSI ek..dal..aku suka tgk CSI Ney York....suka kat hero tu...hehhehe

Anonymous said...

hahaha.. aku n rudin pun rasa csi original the best.. tiada galang gantinya.. and grissom juga begitu, the best watak tercipta dri csi franchise, tpi idak le aku sampe minat maut kat dia, haha... aku lgi suka kat warrick gitu esp tang rambut, tpi aku dah lama gila tak tengok citer nih, tau le sarah, warrick and grissom dah tak berlakon, tuh yg lgi maleh nak tengok tuh..sila emosi, sebab citer tv adalah xtention diri anda, hahaha,

ps-kitorang adik beradik mmg taksub tv, sebab kekecik tak dpt tengok wayang, and memang melekap kat tv je, kan kan kan lina kan..:)

areT said...

heheheheh

ujam said...

grissom tak da??? hm.....aku dah lama sgt x dapat tonton CSI nih. tak tau perkembangan langsung. tapi dal, jgn berhenti tgk dal, mana tau ada galang pengganti yang lebih hebat kaa......

MK said...

yeap..go Grissom go Grissom!! i wonder why on earth ramai org suka haratio? puhhleeasseee!!!

nmpk sgt poyo ok. dgn spek nye..dgn intonasi suaranya. pastu yg selamatkan budak kecik dia je la.. bosan bosan bosan!!!!

ermm sorry ter-emo lak..haha

Anonymous said...

pengganti grissom adalah mamat matrix yg nigger itu, apoko namo eh, lupo.. tak ke lain kawan2?.. sungguh tak srupa, by the way, mamat csi new york bernama gary sinise.. apakah penting fakta itu? and horatio mmg tak kool, sorry sapa yg sayangf kat dia, haha

-dal- said...

wah... dalam diam ramai peminat grissom rupanya.

Horatio tu aku paling menci bila orang panggil dia 'H'. Cool la tu konon.

areT said...

satu lagi dal...ko perasan tak horatio lepas dia bukak spek itam dia...lansung blah..bukan buat keja,,,,,,hehhehehe

-dal- said...

hehehehe... memang

Ms.Lilies said...

xde grissom csi vegas sure kurang dah hit nya...sangat tak best ok big brilliant bos dah xde

dal said...

Ms. Lilies, takder grissom seperti tiada seri. Cewah..