"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 26 February 2009

Tag-5

The challenge is :

1. GO to your photos folder in your computer
2. GO to the 6th Folder of your photos
3. GO to the 6th photos in that folder
4. Put the picture on your blog & description of it.
5. Invite 6 friends to join the challenge
6. Link them in your blog & let them know they have been challenged.

Akudi tugaskan oleh Are-T dan Nurul (secara tak rasmi) menjawab tag ini.

Photobucket

Apa yang cuba dipaparkan dalam gambar di atas ??? Jangan biarkan misteri menyelubungi anda.

Gambar ni diambil pada 25 April 2006... camana aku boleh ingat tarikhnya??? jangan ditanya.. I just simply remember that day.

Bersempena dgn umur Iki yg mencapai 8 bulan masa tu (kira tahap akil baligh kucing) kami suami isteri telah bersepakat untuk meng'spay'/neutered/'kasi'/memandulkan (whatever you like just choose one) beliau. Benda plastik dileher beliau adalah berfungsi untuk menghalang beliau dari mengigit benang jahitan rentetan dari pembedahan kecil yg beliau jalani sebelum itu.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai cat spay sila layari lawan web ini http://www.penmellyn.co.uk/animals/cats/cat_spay.htm

Sebenarnya bukan niat aku untuk menidakkan hak Iki untuk merasai keindahan menjadi seekor Ibu Kucing. Tapi masalah problemnya kalau dia beranak byk2 bila aku balik Malaysia siapa nak jaga diorang. Kat UK ni bukan macam kat Malaysia stray cat merata-rata. Kalu aku balik Malaysia nanti aku terpaksa hantar kucing kucing aku ni ke RSPCA. ..dan kalau tak de orang yg nak adopt mereka dalam masa sebulan 2, kucing2 ni akan dibunuh. Nasib si Iki dan Ichi(ni kucing angkat aku) pun tak terbela. So, it is better aku spay diorang ni awal2 daripada anak2 kucing yg tak berdosa tu dibunuh. Kan..kan..kan???


4 comments:

Nurul said...

wah..semangat tul ko bab2 kucing..aku sgt suka kucing tp keadaan tak ijinkan aku bela..aku hampir nk beli kucing ari tu..tetiba tau pregnant..langsung takleh...

eyda said...

Hi Dal, sure you can link me, no problem.It's my pleasure.

By the way, i ingat nak buat Tag ni, tapi tengok2 gambar alas dulang pengantin, and i'm not the pengantin.hehehehe...

-dal- said...

OKeh,TQ. You can link mine if you want :D.

areT said...

eeeiiiii..tak suke kucing!!!!