"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Wednesday 25 February 2009

Cebisan terakhir buat ku

Korang pernah makan benda ni? Kat johor orang panggil Mee Siput. Kat negeri lain orang panggil Mee Sanggul. Mee Siput ni makanan asasi waktu rehat masa aku sekolah rendah. Reganya 10 sen je. Sekarang ni tak tau la plak berapa harganya. Tapi wujud lagi ke makanan ni kat kantin sekolah. Ye lah budak2 zaman sekarang ni kan dah didedahkan dgn breakfast bar, cereal etc. Mana layan makanan2 classic cenggini.

Photobucket


Motip tajuk entry? Sebenarnya aku dah kehabisan stok Mee Siput. Masa balik Malaysia last year aku beli 3 bungkus. Malam tadi goreng the last piece ever. Setiap serpihan Mee Siput tersebut dimakan dengan penuh emosi. Masih adakah peluang untuk diri ini merasai kenikmatan Mee Siput???

11 comments:

areT said...

dal...masa kat mrsm muar dulu, aku suka sgt mkn mi siput ni..mana kau dpt???pos kat aku skit and sambal dia tu...sedapnyer....hehehhe..teringin..

Nurul said...

gilenya sedih entry ko..wei silala wat tag tu..suko den...

Neny said...

a'aa kan Are-T, kita beli kat rumah cikgu Atan. Aku selalu beli on the way nak gi prep petang. Oh, rindunya ngan masa itu...

-dal- said...

Atie.. kalau kau pergi MuOr, pi pasar kat bawah Astaka (upwell) nescaya kau akan jumpa ramai orang jual mee siput(yg belum goreng). Kat tempat lain aku tak sure la plak.

Nurul.. akan ku buat malam ni di saat ketika kepala aku tepu baca jurnal.

-dal- said...

Apesal aku tak tau Cikgu Atan jual Mee Siput. Muangkin dulu aku sentiasa sibuk makan maggi goreng pak cik Mohdat

MK said...

masa peknen ryan saya ngidam mee ni. seb baik dpt. kirim kat kawan yg kampungnye kat muo. hehe..dah setahun dh ryan hari ni!!

areT said...

aku pun beli kat cafe pakcik mohdat tu jer....ko biar betoi neny cikgu atan jual mi siput

Anonymous said...

alahai dal.. akak tak tau ko peminat fanatik mee siput nie.. hari tu stok akak byk sungguh dal... tapi akak dah wakafkan... kalau tau hari tu boley bagi ko sepeket...
dal, kat tmpt akak selain dipanggil mee siput juga dipanggil mee keras.. heehhee... masa pregnant hari tu, teringin nak makan, soh mak pos tau!!!... tapi yg lelain tak minat so makan sengsorang jer... (haaaai kalaulah ku tahuuuuuuuuu)

-dal- said...

La Kak Laily iye ke. Ish rugi betul saya. Tak pela tu, kira tak de rezeki la tu

Anonymous said...

uishk sedapnya... benda ni makanan ruji aku setiap kali blk sekolah agama. alamak tetiba terasa nak blk johor makan mee siput. ko nak dal? nnti kalau ko tak blk2 gak tahun ni aku hantar kat ko. wei... senang citer, blk jek wei... (hasutan akibat jaki ko ada lagi kat sana dan aku dah blk mesia... miss kehidupanku di notts)

-dal- said...

hik x 3. kalau aku tak balik jugak tahun ni aku wajibkan ko hantar kat aku satu kotak.huhu