"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Sunday 22 February 2009

NKOTB

It’s been a silent Sunday. Hubby is at work. I am still not in the mood to continue the work. So, to freshen up the day I googled about the 80’s top songs and I found this in youtube. This song has its own space down my memories lane. Back in 1990 when I was in my standard 6, every single girl in my class is soooo in love with NKOTB. Not really sure it’s because of they have such a killer songs or because of their handsomeness. Kecik2 lagi dah gediks.



Despite of studying for our UPSR, masing2 dengan bersungguh menghafal lirik lagu ‘Step by Step’ and ‘Tonight’. Pernah satu hari tu kami semua kena tangkap dengan cikgu sebab buat party joget2 lagu NKOTB lepas netball training. Adala pulak kawan aku ni bertindak sebagai kareographer hihihi. Memasing budget cool habes le tu. At that time, semua orang memasang angan-angan untuk menjadi aweks kepada Jordan or Jonathan Knight even me myself have their pics in my Fido Dido wallet. What a thought!!!! Budus macam selipar jepun OK.

Well, after 19 years went by, all of us are already in our 31. Dah tua semua. Sadly, I rarely heard any news from my primary school friends. Not even a single word. Whatever it is, I wish every one of you have a happy life and a good health as well. Sayonara.

5 comments:

areT said...

wowowo...31 is not old...betulkan balik statement..hehheeh...aku suka Jon Knight...tgh terbayang mcm mana lah agaknyer ko menari ikut step nkotb tu ek..heheheh

Neny said...

hehehe...aku dulu Mrs. Joey Mcintyre! Abis suma buku aku conteng nama tu....senyum lebar aku nih bila ingat balik....hahaha

Izan Syahriah said...

perghhh terkenang kembali aku akan zaman nkotb ni. memang ramai kengkawan aku yg berangan nak jadi awek mat2 nkotb ni (aku takdeler sbb aku cuma minat kat mat2 rock kapak melayu huhuhu). kalau musim orentasi, kakak2 senior takde benda lain nak minta kat junior (sblm bg signature), mesti minta poster bebudak nkotb ni. anyway, kalau terdengar lagu2 nkotb ni memang terimbau sekejap kenangan alam persekolahan. poyo poyo...

-dal- said...

are-t: aku sgt galak menari huhu. Buleh ternganga cikgu Linda Jasmine

Neny: ko pun terjebakngan NKOTB rupanya

Izan: aku kalau kategori mat2 rock kapak zaman tu berangan nak jadi awek Mamat Exist.poyo..poyo

areT said...

dal..napa nama mamat exist yang di sebut..jijik aku mendengarnyerrr