"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Wednesday 4 March 2009

Saya adalah pengopi

Speaking Londonnya ' I am a coffee person'. Seriously, I can't live without coffee. Hidup tak keruan kekdahnya... I used to drink 7 cup of coffee/day. But since last year, after full consideration I manage to reduce the sum to 4 cup/day.

Photobucket

8.30 pagi : right after wake-up from not so long sleep ( I sleep less than 5 hours/day)

Photobucket

11.30
pagi: Tea break ( tapi aku minum kopi)

Photobucket

4.30 petang : Coffee break

Photobucket

11.00 malam : lagi sekali coffee... sebab nak stay up

Namun kini, demi merealisasikan tema kehidupan aku yg baru:

less caffein --> less sugar --> less carbs --> less lemak

yg dipercayai boleh membawa kepada bentuk badan yg lebih menawan MAKA aku berazam untuk meng'subsitute' satu portion coffee aku kepada Green Tea.

Photobucket

So, kepada kawan2 semua Ayohlah kita menuju ke arah gaya hidup yg lebih cemerlang, gemilang dan terbilang.



12 comments:

areT said...

x percaya akan resolusi kau nak ke arah green tea, tak kopi lansung!!!! Iklas dari: penggemar neskepe latte

Nurul said...

go dal..aku lak mmg sepanjang hari plain water..bole kira la brp kali setahun aku amik teh ke kopi ke apa 2 minuman yg manis..heheheh..bukan diet mmg dh terbiasa..hehehhe.

-dal- said...

Are-T. Percayalah - Dato' Siti Nurhaliza..hihihi

Nurul: Aku dulu sebelum kerja pun memanjang minum air masak. Lepas tu kerja dalam ekon terus jadi pengopi.

MK said...

wow... i thought i'm the pengopi.. i started drinking coffee masa like 10 years old. nescafe la..blame my ibu & ayah - mereka pengopi. saya hanya wajib minum 1 mug every morning. pastu saya cuba avoid...nak kurus..nak kurus.. nak kuruss.....

Neny said...

Dal, aku pon addicted ngan kopi. Dulu masa keje, tempoh 8 jam tu, aku rasa 4 cup kot aku minum. Tp ko lagi tegar la, 7 cups? Ko cam zul la, aku paksa dia minum green tea gak, sbb aku minum green tea jua...hehehe

areT said...

dal....aku kecewa dgn sikap kau nak ke grinti..tolong p latte balik...heeheh

-dal- said...

MK --> demi nak kurus.. berusahalah. But akak rasakan dalam neskepe itu ada dadah la.. sebab kalau guna kopi lain tak seaddict nescafe

Nenny --> mesti Zul ala2 buat muka kelat bila kena telan Gren tea iteww

Are-T ---> Tiada Jalan Kembali:J. Mizan (heheh.. mesti kau tk tau kewujudan penanyi ni)

areT said...

waw...tajuk lagu dan penyanyi..tak terjangkau dek imaginasiku...mantap gil-o ko dal...

Anonymous said...

boleh caya ke ni? aku adalah pengeteh (betul ke camni?)

-dal- said...

Ha'ah kau adalh pengeteh sebab kalau pi rumah kau aku yg kena buat coffee sebab laki aku emo nak minum kopi jugak

mazu said...

Ko mesti tak caya....aku dah jadi pengopi sejak 2005....aku pun tak sangka, huh.

-dal- said...

Mazu, bukan dulu ko ala2 megren ke kalau minum kopi