"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Friday 19 October 2012

Pneumococcal & Rotavirus Vaccination - 1st course

Hari Selasa lepas bawa baby Iman untuk Pneumococcal & Rotavirus Vaccination kat An Nur Paed Clinic. Berminyak muka bayar bil RM 4++. ..hehhee. Tak dapat ummi ber tutti frutti bulan ni.Tapi itulah namanya pengorbanan. Tak dapat makan tuti frutti pun tak pe asalkan anak2 sihat. 



Dengan history family aku yang mostly ada athma and eczema, pneumococcal jab is a compulsory for us. Nk kata tak demam lansung tu tipu la kan memandangkan anak2 aku duduk kat taska yang sememangnya sarang penyakit. But at least demamnya tak melarat sampai kena warded. InsyaAllah. Its work on Amni, so, I hope the same thing goes to baby Iman.

Rotavirus plak, dulu aku x ambil untuk Amni. Dah terlambat sbb kena ambik vaccination sebelum 8 bulan. Alhamdulillah nothing bad happen. Tapi since kes rotavirus kat Perak last year, aku decide nak amik untuk baby Iman. Rotavirus vaccine ni di beri secara oral bukan injection. Baru aku tau.

Ada lagi 3 course untuk pneumococcal jab and the next jab will be on 15th November. Untuk rotavirus plak ada lagi 2 course and the next appt will be on 1st December. Nampak gayanya bulan depan tak dapat lagi nak ber tuti fruti. huwaaaaa

Jab jab yang lain tu aku amik kat klinik kerajaan je. Free..hehhe. Pak Najib, mohon bagi subsidi untuk pneumococcal and rotavirus vaccination bleh ????


2 comments:

areT said...

dan umi dia terpaksa lah tak ber facial dan bersosial sgt..mkn di food court la kita gamaknyer ni dal..hehehhe

-dal- said...

mungkin hanya mampu ke kedai mamak dan order roti kosong jer