"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Wednesday 17 October 2012

Mem'Bisou'

Memang dah lama teringin nak makan Bisou. Tapi seperti yang aku keluhkan sebelum ni, pergi makan dengan dua orang budak kecik di kedai makan memang mencabar. Boleh tercekik dibuatnya. Maka. solution yang paling sesuai buat masa ni adalah menapau makanan. Kalau kat rumah boleh makan dengan senang hati sambil menonton Amni sepahkan makanan satu rumah. :(.

Hari Jumaat lepas Midon ada kerja kat area Damansara. Aku pun membuat arahan manja supaya beliau singgah di Bisou, One Utama masa on the way balik. Aku suruh2 ayam je. Ntah cemana beliau bersetuju. Syukur, Alhamdulillah.

Aku kirim Red Velvet Cake dan Rainbow Cake. Tapi RC dah habis. Best selling cake kekdahnya. So, Midon gantikan dengan Marble Cheese Cake.


Komentar:
RVC dari segi tekstur sangat best dan lembut. tapi tastewise macam ada shesuatu yang kurang. More to rasa chocolate cake than RVC.
MCC cake plak, OK OK je. Pada aku, Cheese cake tersedap buat masa ni tetap Secret Recipe  dan juga kedai kek SEGAR dekat area rumah aku ni. hehehee. Tak tipu OK, Oreo Cheesecake nya sangat mantopp

Kepada peminat Bisou, maafkan saya kerana tak mengikut jejak langkah anda semua. Mungkin tekak aku tak cukup urban untuk menggemari kek buatan bakery berprofil tinggi. Orang parit la katakan ...

5 comments:

areT said...

rvc tersedap adalah kat area2 umah aku...Fidi Bakery..aku layan sorang2 habis....Bisou ni selalunya org yg br balik obersi je soka...heheheh...

Neny said...

ala, bestnya bila arahan manja dituruti...hehehe

-dal- said...

are-T, FIDI BAKERY namanya lansung tak de ciri2 international yer

-dal- said...

Neny... nasib nasib je. Kadang2 dibiar sepi huhuhu

areT said...

tu la dal..aku pon mcm ko gak...makan kek org kampung buat lg sedap....hehehe