"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Friday 5 October 2012

Diari Kurus: Edisi Lupa Daratan

Aku ni hari-hari la cakap nak diet.... biasanya tahan la 2-3 hari. Paling lama seminggu. Lepas tu mentekedarah tak hengat punya. Namun aku bangun dan merangkak semula. Yg penting jangan putus asa.

Hari ni En. Hamidon bercuti. Bg MC kat diri sendiri katanya. Sukati ko lah yangg oiii, namanya pun kerja sendiri. Kau lah CEO, kaulah, director, kaulah engineer, kaulah kuli. Ehhh... sekarang dah jarang2 jadi kuli, sbb ramai bebudak politeknik, KYPM and MFI sudi menjadi orang suruhan beliau. Biasanya buat kerja sikit jer. Tapi kena dengar ceramah ber jam jam. Nasib kau la dikkk dapat bos cenggitu.

So, menu minum petang hari ni special sket..... diimport dari Bandung. Di tambah pula dgn kek hasil buatan Time Bakery. Aku dah lama gantung pengayak (read: shifter). Tak dan dah nak membaking sejak balik Malaysia.

Menu ke-1: Red Velvet Cake (Time Bakery)

 Setakat ni aku dah makan RVC dari 3 tempat i.e. 

Little White Cafe, BBB; 
Comment - too dry
Wonder ....? , Kota Damansara (lupa nama sebenar);
Comment - too sweet
Time Bakery, BBB;
Comment - just nice, I loikeeee

Menurut survey yang aku buat, RVC tersedap di Malaysia boleh didapati dekat California Pizza, KLCC, Serai@Empire Gallery dan WHISK@ Empire Gallery, SJ. Tiga2 aku tak sempat makan lagi. Biasala, bila ada anak2 kecik ni memang fikir panjanggg bila nk makan luar. X larat nk layan karenah diorang. Mungkinkah bila aku dh merasa RVC kt tempat2 ni, RVC time Bakery hanya akan dipandang sebelah mata? Kita tungguuu.

Menu ke-2 : Rainbow Cake (Time Bakery)
1st time makan Rainbow Cake. Sejujurnya aku ingat RC ni, butter cake biasa yg dimasukkan pewarna dan di frostingkan dengan cream. Tapi dugaanku meleset. Rupa-rupanya tiap2 layer tu rasa dia berbeza. Ada rasa strawberry, ada rasa orange, ada rasa lemon dan lain2 rasa lagi yg x dapat dikenalpasti. Frostingnya nyer pun bukan whipped cream, or buttercream icing biasa. Ia adalah Italian Buttercream Icing... kalau ikut resepinya ada letak putih telur. Korang google la untuk penjelasan lanjut.
Tastewise... pada aku rasanya pelik. tapi x de la tak sedap. Mungkin aku perlu try kedai yg lain (psttt: Atie...yok pi Bisou)

Menu Ke-3 dan ke-4: Brownies Kukus dan Pisang Sale Keju 
(Import dr Kartika Sari, Bandung)

Terlebih dahulu ucapan terima kasih tak terhingga ditujukan kepada penaja minum petang kami iaitu Pn. Zurriati Mohd. Ali.

Brownies Kukus ni memangg terbaekkkk. Nampak simple tapi jauh lg sedap dari Si Rainbow cake yg cantik menawan. Terpaksa makan dengan perlahan2 dan penuh perasaan keranaa bekalan yang terhad.

Pisang Sale Keju plak... memang tak dinafikan keenakkannya. Ralit makan benda ni sambil menonton sinetron. Sedar2 dah habis sebungkus. Namun aku pelik dr mana datangnya name 'keju'. Sebab aku tengok ingredientnya pisang, gula, tepung beras dan minyak.... entahla. nanti bila aku dh buat kajian lanjut aku akan buat review di sini.



OK.. selesai cerita makan2 hari ini. Aku sudahi entri ini dengan azam 'ESOK NAK DIET'.



4 comments:

the seasonal blogger said...

haha.. lawak2.. perlu diet ke kak ina? x sempat jumpa pas kk ina deliver iman jadi tak tau dah selim ke belum...

//RV
bisou klcc sodap!! dah beli 2-3 kali. kak n prefer yg slice bukan cupcake nye. CPK punya tak minat sbb berderai. whisk punya pun try 1x je jadi dah lupa rasanya camne. bisou gak dekat di hati ;p

tak sangka rainbow kek tu flavor mcm2! sama la igt kan butter cake biasa je

areT said...

ala beb, ko x payah dite la...dah mmg selim melim...mencik aku dengar ko nak diet. kalau aku yg nak diet..bleh la di terima dek pendengaran ini..heheheh...pasal pisang salai keju tu...aku pon tertanya2...di manakah keju nya...atau ianya sekadar gimik utk org2 yg penah gi obersi..heheheh

-dal- said...
This comment has been removed by the author.
-dal- said...

kak N and Atie.... memang le aku tak gemuk sangat, namun peha tak cukup K-Pop :D