"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 29 July 2010

Cuci The Musical 2

Aku tgh tunggu turn untuk monthly checkup kat An-Nur. Lama gila. Dah bosan tahap cipan dah ni. So, demi memenuhkan masa terluang ni, idjinkan aku buat review teater yg baru ditonton oleh kami malam tadi. Cuci The Musical 2.

Me at 26 weeks of pregnancy..

Sebenarnya kecewa, because we thought it is the sequel from Cuci The Musical. Ropa2nya ia adalah ulangan teater yg sama. Story line is totally the same. Dialog dan lagu pun hampir 85 % sama. Pelakon pun 90% sama melainkan AC Mizal digantikan dengan Nabil, Adibah Noor digantikan dengan Jac Victor, dn pelakon yg jadi bapa Vanida Imran pun bertukar.

Barisan pelakon dan penari Cuci The Musical 2

Aku pun tak salahkan pihak penerbitan sepenuhnya, mungkin mereka dah inform yg teater ni hanya ulangan yg lama, tapi aku yg tak amik tau. Tapi pada aku, kalau dah ulangan letak je la Cuci The Musical tak perlu letak Cuci The Musical 2.... very confusing la. Masa intermission banyak juga suara2 sumbang yg kecewa macam kitorang. Contoh macam teater NATRAH. Diorang pun akan buat ulang tayang bulan November nanti. Still guna tajuk yg sama i.e. NATRAH, tak de pulak letak NATRAH 2. So, everybody well understood yg ianya adalah teater ulang tayang.

Untuk first timer mungkin la rasa teater ni best gila. macam aku rasa dulu. Tetapi untuk yg menonton siaran ulangan macam kitorang ni memang frust la. OK la, the teater still menghiburkan. Ada juga beberapa part lawak yg telah dipolish berjaya membuatkan aku ketawa terbahak2. Tapi kali ni mmg puas hati la. Kami beli tiket yg 2-3 row jer jaraknya dari pentas. Lubang hidung Hans Isaac pun bleh nampak.

The leading actors Afdlin Shauki, Nabil, Hans Isaac & Awie

Overall review aku untuk CTM 2 ni: aku lagi suka CTM sebab

1. 1st time tengok

2. AC Mizal is much much funnier rather than Nabil. Tapi Nabil not bad juga sebenarnya. Sebelum ni aku memang tak berapa gemor dengan beliau. Tapi lepas menonton CTM 2 malam tadi macam dan tersuka pula.

3. Oleh kerana Cuci ni adalah musical teater. maka banyak la scene menyanyi. Untuk CTM sebelum ni 3 of the 4 leader act adalah penyanyi i.e Awie, AC n Afdlin. Suara diorang mmg best OK. Memang feeling la bila dengar lagu. Cuma Hans Isaac je yg suara ala2. Untuk kali ni AC dah tak de dan digantikan dgn Nabil yg juga bukan singer, so kepoweran lagu juga berkurangan. Tapi seriously, suara Awie mantaoppp gila.

4. Aku lagi suka lakonan dan suara Adibah Noor berbanding Jac Victor

Itu je lah review aku untuk kali ni. For those yg tak pernah tengok, pi lah tengok. Pasti menghiburkan. For those yg dah tengok, dinasihatkan toksah pegi sebab nnti korang akan kecewa macam aku. Sekian.

3 comments:

areT said...

ha..nasib baik kau buat review pasal teater ni, sbb aku plan wiken ni nak p tgk..so x payah la aku pi yer?
dal..kau nampak comel dgn berpakaian seperti itew..baper berat ko skg???

-dal- said...

tok sah pergi nanti kecewa.
Sangat berat aku naik mendadak ke 61.5 kg. Lansung dr. suruh test diabetes

areT said...

ic...so dah wat test lum..aku sgt kena sbb family aku ada history...next week kot