"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Tuesday 26 May 2009

Spring Cleaning - Phase 2

My not-so-clean kitchen

Ini adalah gambar setelah dibersihkan... tak tergamak aku nak lampirkan gambar sebelum dibersihkan....sangat ye kotoran degil disana sini.

Mission kali ni adalah untuk memeriksa stok makanan yg menghampiri tarikh luput.




Quaker Oat ni dah expired pun. Aku pun tak ingat bila aku beli. Tahun lepas kot masa aku mula menyedari yg aku perlu diet. Tapi aku adalah sangat bukan cereal.








Tempura batter mix ngan beras sushi.... not really into the Japanese mood in the meantime. Ada masa sebulan lagi sebelum the batter expired. Dulu suka betul makan tempura ... tapi sejak aku kontrol makan benda benda deep fry ni lansung tertutup pintu hatiku pada tempura.







1. Bertimbun timbun pasta. Mutah pasta la aku bulan ni.

2. Tepung ubi, tepung pulut & tepung beras. Lemah betulla aku nak buat kuih tradisional.

3. tepung roti, tepung naik sendiri & tepung gandum. Maybe I should start baking again. Dah lama oven tak berasap.

4. Barley - OK esok minum air bali.
Beras pulut - thinking of seri muka... sedapnya


Lidi sate yg berlambak lambak. Ha! yg ni bukan aku beli. Ni adalah peninggalan Kak Hanny-Jon tokeh sate tersohor di Nottingham. Nanti aku balik Malaysia akan ku wakafkan lidi-lidi ni. Tak layan la cucuk cucuk sate bila balik Malaysia. Beli je kat Haji Samuri. Tapi aku lagi suka sate Jeng Kuan dan Wak Ngadino Parit Raja.









Ramekin pots yg bakal di masukkan ke kotak. Dah tak de masa aku nak meng'souffle' dah. Yaya, ni la yg aku beli 4 sepound tuh. Tapi bila nak beli untuk ko asyik tak de jer kat kedai tu. Tak de rejeki kau le tu.










Teh pelbagai jenis yg berkotak-kotak ... haruslah kalau aku tak de kat muka bumi ni akan aje semua pengusaha ladang teh jatuh bankrap. Green Tea Pure/Lemon Tetley sangat sedap ye. Ketagihan aku.







Aku malas nakbuat penutup sebab dah ngantuk gila. Sekarang dah pukul 4.00 pagi. Sekian

6 comments:

Anonymous said...

inaaaaaaaa, aku sgt mahu ramekins disain itu, tolonglah cari supaya aku tak kempunan..:).. walau yg jaime oliver itu aku juga mahu, hehe

-dal- said...

itula pasal dah 3-4 kalai aku pergi kedai POUNDLAND tu ... asyik tak der jer. Nanti aku try rikki tempat lain

areT said...

dal...penyucuk sate tu..kau sadakoh la kat aku....

Anonymous said...

thx sis, beli 3 kotak ye, hahaha..:).. cepat semayang hajat bio ada mende nih kat kedai..:)

Anonymous said...

dal..aku pon selalu makan kat jeng kuan....uishhh...aku suka makan ciken chop...FID

-dal- said...

FID.... cemana ko bleh smapai BP