"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Monday 4 May 2009

Alton Towers


-->Photobucket

Ni adalah cerita lapuk minggu lepas. On 24/04 we went for 2 days weekend gateaway @ Alton Towers Resort. Tempat yg ala2 Genting Kota Keriangan. Otak aku dah mula bernanah tengok spectrum/graph/table etc. Nasib baik ada The Sun/Alton Towers yg baik hati bagi tiket free (with a small effort oleh Midon yg emosi kumpul token selama 7 hari berturut2). Knowing me, he knows I‘ll love this place very much. Walaupun pun aku ni nampak angggun, ayu dah lemah lembut tapi aku suka naik rollercoaster.
Pagi tu, aku melangkah kaki keluar rumah dengan suatu perasaan yg sukar untuk ditafsirkan… wow ayat. Sangat takut dan berdebar2 ye tuan tuan dan puan puan. On that time I guess the adrenalin rush era is already over. There is no more extremely extreme ride for me. I started to think about my responsibilities for everybody in my life e.g kalau aku mati sape nak jaga laki aku (walaupun aku konpem beliau akan jer kawen lain) ataupun mak ayah aku dah tua inila masanya aku nak balas budi mereka (anak solehah juga aku rupanya). So aku rasa kalau mati katak di kala ketika aku tgh main roller coster sangat tak manis OK. Setelah meroyan sedikit sebanyak sepanjang perjalanan dalam kereta sampai laki aku ugut nak patah balik, aku decide nak main ride yg lite lite jer. Begitulah niatnya.
Akan tetapi, surprise surprise…. bila tengok orang menjerit jerit main roller coaster lansung jer aku teruja nak main jugak walaupun takut. The truth is I kind a love the intense feeling. Somehow it boosted my confident. It might be weird but it works on me. Example: Di suatu pagi yg indah seorang wanita berdiri di depan bilik B50 dgn perasaan berdebar2. Tatkala itu beliau terfikir akan sesuatu : ek…eleh, main Nemesis boleh tak kan nak jumpa Martin pun takut (read Martin = supervisor).
Seperti biasa sebagai seorang yg emo.. aku main almost semua permainan except permainan yg tak sesuai untuk org dewasa. My top 3 ride goes to
Nemesis
Photobucket
Air
Photobucket
Oblivion
Photobucket

12 comments:

Anonymous said...

sebagai kontras, aku nih nampak lasak, gangster and brutal, langsung tak anggun apatah lagi ayu, tpi upah main roller coster, juta2 pun wa taknak, hahahahaha, ari tuh temankan soraya naik mainan kapal terbang yg paling cikai kat sunway lagoon, aku jerit2 cam sewel, soraya gelakkan aku, ampeh..tpi aku seorang yg gayat tau, hahahaha(alasan tak kukuh aku..)

the seasonal blogger said...

HAHAAH. yeke yaya! cissss x sgke okey. bukan ke pemndu kereta manuall ade sikit brutal~~~ :D

n suke roller coaster.cuak pd saat2 pertama.tp kl threw tgn di udara, lg high skt rs die kot.ye x k lina?hehehe.those top 3 rides itu kewlness.hoh harus jua aku ke genting nI~~ :D

Anonymous said...

cari gaduh, berani, drive keta manual, sempoi wa layan, hahahaha.. roller coster, tidak sama sekali, hahaha

-dal- said...

aku pun gayat weh. Aku pernah nangis naik merry go round and BIG NO NO to cable car.

Tinggi dan laju macam rollercoaster tak pe.

Tinggi dan slow macam cable car adalah tak diidjinkan.

-dal- said...

Kak N ---> bawak keter auto adalah sangat tak kewl OK. Cucu Masnah mana layan auto.

the seasonal blogger said...

muahaha.ala baru igt nk angkat gen2 auto.in any way,skill manual ni rare sikit kan.baru lah true cucu atok.haha

k lina awatnya nangis naik merry go round.anehnye.terbalik suda :D

zafwah said...

aku sgt kepingin utk naik semua itu..tp apakan daya anak2 ku itu sgt tidak layak..dan memandangkan laki aku itu pun nmpk je cam ganaz tp sgtlah menolak utk naik menan spesis itu..lastnya aku main la menan spt yg ko tgk kt facebook aku..huhuhu...sgt mendukacitakan...

-dal- said...

Zul takut rambut dia tersangkut kat rel rollercoater kot. hehhe

Rugi kau tak main Nemesis. aku memula kecut perut gila. Masa beratur tu tak mampu nak bercakap sebab terlalu berdebar. Tapi rupa2nya best gila. Lansung ulang naik lagi 2 kali.

sya said...

kak dal..ada brand tuh..range lbih kurg less than 100pound or around tu la..:)

-dal- said...

oo..Ok thanks aishah.

teratakmuslaily said...

dal, ni antara tmpt yg kami teringin nak pegi (esp amat, selalu sgt sebut2 alton towers) tp tak kesampaian sbb ayah ahmad tak layan segala jenis bende yg extreme sbb dia seorang yg sgt penggayat hehehe... akak ni teringin gak dal tp oleh kerana hubbyku itu takut, so dgn otomatiknya akak pun jd takut hahaha...

-dal- said...

kesian amat tak dapat pi alton towers. Tak de rezeki tu namanya. Tak pe layan genting pun best gak kak laily