"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Wednesday 3 September 2008

Menu Berbuka - Hari ke-2

Hari semalam bas sampai lambat. Dah la hujan lebat. Rasa nak flying kick jer driver tu. Tapi aku tau dia tak bersalah. Traffic jammed. Mat/minah Salleh sibuk la plak nak balik time tu. Mungkin diorang pun seperti aku.. nak kejar waktu berbuka pose.
Sampai rumah dah pukul 7. Lagi 55 minit nak bukak pose dah. Nasib baik Midon balik kerja pukul 8. So menu cincai aku semalam

Nasi putih
Sambal dendeng daging ( nasib baik daging dah rebus siap-siap)
Kuew tiow Hailam
Teh Panas

4 comments:

Nurul said...

sambal dendeng tu apa?hehhee

areT said...

sambal Batu Pahat dia la kot tu nurul..heheeheh..den rondang daging yo...

Anonymous said...

mcmni punya menu pun kategori cincai ke..aduiii..klu ko tgk menu aku kak agaknyer kategori ape la ko nk bg..

farah ;)

-dal- said...

Atie.. dendeng ni makanan orang nogori. Muskil plak aku kau tak tau.

Nurul.. dendeng ni lebih kurang macam daging sambal jer.. diletak jintan, ketumbar, halia dan kicap. Kau cari le kat myresepi.com ada 2-3 resepi dendeng. Ada juga yg kata dendeng ni sama dgn rendang tok. Ontah betul ke tidak... tak tau le aku.

Farah... ko walaupun menu cincai, tapi Zul masak dgn penuh kasih sayang hihihih. Menu aku dimasak dengan penuh kelam kabut.