"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 18 September 2008

Allergy

Ni cerita 2 hari lepas. Pagi tu aku pegi school macam biasa. Tengah-tengah buat kerja, ketiak aku gatal sgt. Tergaru-garu la aku. Tapi cover le sesikit. Nanti pelik pulak omputih kat lab aku. Tak lama lepas tu, lubang telinga la plak gata.l Dalam hati aku menyumpah2 sebab tak korek telinga malam sebelumnya. Nanti aku korek telinga batal plak puasa.

Lepas jer habis solat zuhur dalam pukul 2 gitu, mata aku mula bengkak. Ish.. pelik jugak aku. So aku pun macam dah tak der mood nak buat kerja. Maka berjalan la aku balik ke rumah. Sampai jer rumah terus tidur sampai le pukul 6.30 petang. Masa ni mata dah makin bengkak, bibir lagi le bengkak yg teramat. Macam Anita Sarawak pun ada. So aku suspek mesti allergy ni. Tapi tak tau la apa puncanya. The day before tu aku makan sotong + ayam. Tapi selama ni OOOKKK jer. Tak pernah la plak aku allergik. Nak kata sebab lotion/cream pun macam tak lagik. Dah 3-4 bulan aku pakai lotion yg sama. tak der masalah pun selama ni.

So malam tu lepas berbuka aku pun pegi le hospital check ngan doktor. Yelah takut jugakkan kalau bengkak2 tu disebabkan chemical yg aku guna. Tapi doktor kata allergy biasa jer. Lega ..

Malam tu balik makan ubat terus tidur. Esok paginya bengkak muka + bibir dah elok dah. Mata jer bengkak lagik... hehhe suka jugak aku. Ada alasan nak ponteng school. So ponteng la aku sehari. Hari ni ingat nak ponteng lagik. Tapi memikirkan byk kerja yg menunggu, ku seret jua kakiku ke school.

Lagi 5 minit nak buka puasa. Aku nak buat air teh ni.....
menu hari ni... udang masak lemak cili padi tempoyak.


3 comments:

Nurul said...

wei kesimpulan,,ko alergy ngn apa?hehee

areT said...

dal..patutnya kau tangkap je pic time bibir kau bengkak..bior aku tgk skit dalina versi kak nita....hehhehe

-dal- said...

Nurul.. aku pun tak tau kenapa. Makan jer ubat yg untuk allergy semua tu.

Are-T .. sgt Anita Sarawak hihihi. Kamera aku sangat macam tak betul sgt sekarang ni. Tak sempat nak check lagik. Kalau tak mesti dah tangkap gambar