"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Tuesday 25 December 2007

Pre birthday celebration

Pukul 4.00 petang tadi Aini, Dila & Elly (diorang ni adik angkat aku) tepon kata nak datang rumah malam ni. ala-ala nak celeberate birthday aku in advanced sebab besok diorang ada hal tak leh datang.

So..aku pun korek2 dapur tengok apa boleh di masak. Adalah bahan2 nak buat sushi yg aku beli dah dekat sebulan yg lalu. Ni kira first time nak buat sushi.... sangat berdebar

Berpandukan pembelajaran aku di you tube ... inilah hasilnya..taraaa. Not bad jugak la.

Photobucket

dgn bangganya mempersembahakan suhshi hasil tgn aku


Pas tu aku rasa macam tak best la plak kalau makan sushi jer.. so aku pun korek2 dapur lagi. Check2 resepi ada bahan untuk buat Udon mee & tempura. Japanese habess la konon

Photobucket

Udon mee, udang & sotong tempura & sushi


Pukul 7.30 semua orang dah datang..aini, dila & elly bawak makanan jugak.. rendang daging, pulut kuning, ayam percik & pengat pisang, Seri plak bawang cucur udang... aku dalam kelam kelibut menggulung sushi sempat masak fish pie ...last-last, makanan jadi banyak gila

Photobucket



Tapi semua para tetamu refuse nak amek gamba sebab muka semua dah ngantuk kekenyangan. BTW, thanks to all of you for the foods and wishes

4 comments:

Nurul said...

dal..bg aku resepi fish pie plz

Neny said...

Dal, hepi belated besday!!!

Tak tau la nape aku x leh anta komen thru frenster. Klik kat ko nye profile tetiba provate messaging off lak.

Sushi tu nampak sama cam yg ada kat kedai. Cayalah! Ko mmg suka masak ek? Boleh la berguru camni :)

areT said...

dal....sedapnyer food yg dipapaprkan..apa kata ko balik mesia nanti..hidangkan aku benda yg sama...aku pasrah je drive gi bangi....dengan NOR....hehehe

-dal- said...

Nurul - akan ku beri resepi fish pie in next next entry...tunggu

Thanks nenny for the wishes ... aku suka jugak masak ni, tapi aku lagi suka tengok TV hahaha.

Atie... aku akan ajer pasrah menyambut kedatangan ko gdn Nor hehe