"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Friday 14 November 2014

Rock Kapak Legacy

Akademi Fantasia baru berakhir. Aku layan le jugak walaupun x bersungguh2. Buat2 isi masa lapang sambil lipat kain dihujung minggu. For me.. there is no issue sape yg menang. Aku OK je Firman menang walaupun aku sokong Nuha & Ewal. Tp memandangkan aku sekadar sokong sahaja tanpa mengundi, there is no objection. 

The only AF contestant yang aku betul2 sokong adalah Nubhan AF6. Yang ini mungkin aku sanggup undi. Tapi, masa AF6, aku kt UK, Makanya tiada ruang untuk aku mengundi. Namun gigih aku mendonlod diari AF dan konsert tiap2 minggu. Malangnya lepas habis AF beliau agak sendu. The other contestant yg aku sokong, tapi lepas AF adalah Hafiz. Pada aku suara dia indah. walaupun hakikatnya lagu yg dia dapat biasa2 je, tp bila hafiz nyanyi jadi perfect gitu. Mawi plak.. aku biasa2 je. Ada lagu dia yg aku suka. Ada yg x suka. Tp aku kesian kt dia... kalau fan yg fanatik tu melampau sangat, haters lagi la super melampau.



Apa yang aku nak diskas kat sini adalah mengenai rock kapak. Pengetua AF tahun ni adalah Hattan. Beliau sangatla cenderung bagi lagu rock kapak kat student. Masalahnya... bebudak ni semua x lahir lagi pun masa zaman rock kapak berada di puncak. Diorang ni nyanyi tak de feel. Aku rasa macam nak mute aja TV tu. Hangin ahkak okehh.

Untuk golongan yang membesar dengan rancangan Pujaan 10 Nescafe dan juga Pilihanmu bersama Radio Muzik, memang kecewa bila lagu2 rock ni dirosakkan oleh golongan k-Pop. Next time aku harap stesen TV kena lebih sensitif. Mohon jangan bagi budak2 muda nyanyi lagu rock. Panggil lah mereka yang mengerti jiwa rock kapak or panggil the real singer, it is even better. 

No comments: