"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Monday 1 February 2010

Idjinkan aku...

Idjinkan aku meroyan hari ni yer kawan2.

Intipati royanan adalah seperti berikut

* suka hati aku la nak kalerkan dinding rumah aku kaler oren

* suka hati aku la tak nak ada italian furniture

* suka hati aku la kalau aku tak minat chesterfield

*suka hati aku la kalau aku tak nak display pinggan mangkuk aku

* suka hati aku la tak nak buat langsir ada gambar bunga ros besar penumbuk

* suka hati aku la kalau aku tak nak buat deko english style. Bila masa plak ada fatwa yang mengatakan semua orang balik dari UK wajib buat english style.


No offence kepada penggemar english deco. It is a nice deco... just, it is not my preference

I never bothered on how other people decorate their house, so I expect the same thing from the others.

Sekian.... dari aku yg berjiwa kacau.

Kerja berlambak2, projek make-over rumah tak siap2 lagik, writing thesis lagik, itu lagi.. ini lagik ....

17 comments:

Anonymous said...

hahaha, sapakah yg pressure kau pasal make over rumah?

by the way, if u need any gelp, just ring ring,
only that this week blk sg besar,
n raya cina balik johor. :)

Anonymous said...

ops, bukan gelp, help

ZZ said...

Dal, Condolences!!! Hahaha... Pedulikan.. Ko patut tambah dalm list morayan itu 'ada aku mintak duit korang ke?'

Don't worry beb, I'm right behind u here. Aku juga sepertimu, cuma dinding aku kaler hijau. Contemporary gitu! Chuck out that chintz.

. said...

i dun even know what is chesterfield!!

iman said...

sabor ye kak dal... huhu... dugaan tu... hihihi... iman pun tak tahu ada fatwa tu...

ujam said...

sabar.... mulut org memang payah nak tutup.

umi sophea said...

Ko ni Dal,, lol..ceria skit hari aku ni baca entry ko ni ha -:D

SevenDrops said...

Salam Dal,

Waduh... sabarr...sabarrr... ikut orang kata semua tak kena....

Unknown said...

Yaya --> siapa mereka??? biarla rah sia :)

ZZ --> sgt la kan, kalau hulur barang seribu dua sebulan mungkin la aku akan consider komen2 mereka ittew.

Ita --> chesterfield adalah spesis kerusi mewah.. hehehe. Namun Lorenzo tetap dihatiku

Iman --> jaman sekarang mmg banyak fatwa baru. So, check it out. huhu

Mazu --> bila hang nak pi BBB. Tidur romah aku OK nanti. Tapi bilik tetamu adalah kaler hijau striking.

Umi --> ceriakan harimu dengar mendengar royanan aku :)

Kak Nas --> biasala tu kan, semua orang ada preference sendiri. Yg penting kita hormati preference orang lain juga :)

mrshenri said...

sukatilah kan... rumah aku, aku punya pasal lah... kalau mata ko sakit, ada aku kisah???? hahahahaha batu api sungguh aku ni...

mazu said...

ikut plan aku...mungkin dalam mgu CNY. ko cuti berapa hari??? aku cuti semgu. waktu cuti CNY aku n family balik sg besar. (awat tak nah jumpa kak dalia ek??? (^_^) )

Anonymous said...

betul dal..aku setuju! suka kita la nak wat cam ne..bukan mintak derang bayar pun! hihihih...

btw, kalu tak suka cam ne kita design umah kita...tok sah dtg...ye tak? hihihihi...sungguh "fire stone" aku nih.

-nadira-

MK said...

kalu dah siap semua nanti mesti ade parti pemanas rumah kan kan... yeay!!! i wanna go!!

areT said...

dal..tolong cat dinding kaler oren sopaya sama dgn kaler gen2 rudin aku..ehehehhe....ha lagi satu...aku idjinkan kau meroyan dgn ocapan "wei, suka hati dal la...umah dia...bukan umah kau"..heheheh

Unknown said...

Izan --> Tak pa, kalau ada mata yg sakit aku ada sediakan Eye Mo..

Mazu ---> Chinese New Year aku tak de di Malaysia la. Hmm.. tak de rezeki jompa kau. Rumah PIL kakak aku kat belakang Petronas Sg. Besar tu rasanya. Cuba ko datang beraya heheh

Dira --> ataupun mungkin aku akan kenakan sistem merit. Siapa nak komen tolong bayar soploh ringgit untuk satu komen.

MK --> sudah pasti semasa parti pemanas romah blogger friend akan dijemput untuk memeriahkan suasana

Atie --> sangat ye kaler oren aku sedondon dengan Gen 2 kau.

Anonymous said...

BUKTI SAIFUL pada 27JUN2008

http://www.ziddu.com/download/8465222/SAIFUL27JUN2008.doc.html

BUKTI SAIFUL PADA 27JUN2008 bersama DSAI dan AIC, MUAT TURUN, lihat gambar dan nilaikan..ADAKAH LIWAT TERJADI ATAU TIDAK ?

ujam said...

Alahai, ko takde? cancel la dtg bangi..(mazu)