"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 17 September 2009

surat rasmi


tolong...tolong.... aku dah separa pitam nak buat surat rasmi. Dah dekat 2 jam aku dok termenung depan komputer.

Biasala.. balik2 ni kena buat kerja admin sket2, bagi surat kat org tu, bagi surat kat org ni.

Aku rasa skill aku untuk mengarang ayat 'sempurna' dalam Bahasa Melayu dah berkarat. Tapi yg tak bestnya English aku pun tak de la power rangers sgt. Inilah akibatnya kalau menulis/bercakap dalam bahasa rojak + bahasa pasar + bahasa rempit. Boleh menitik air mata Ungku Aziz kalau tengok hasil karangan aku.

Tiba2 rasa nak tepon mak aku. Beliau adalah Cikgu BM pencen. Mungkin beliau boleh menyelamatkan aku. Mama!!!! tolonglah anak mu ini.

10 comments:

mrshenri said...

menitik air mata ungku aziz tu yg aku tak larat tu... menitik air mata aku gelak sensorg kat opis ni. hahaha... dal, apa guna sekretari kat UKM. minta mereka tunjuk ajar ler... lagi senang bior diorg jek yg buatkan.

-dal- said...

Izan... sgt la aku dah minta tolong ngan kakak kerani. Memula tu macam nak try buat sendiri. Tapi kecundang jua.

kucingorengemok said...

meh upah kita... tak pun laki kita, dia terer :)

eh blog ni dah tak kunci ye?

areT said...

ko wat surat apa yg ala2 nak menitiskan air mata ni..hehehe

zlaa said...

Dal,

Salam Aidilfitri dari kami di sini. Maaf zahir batin ye. Nottingham sudah hilang 2 org raya kali ini.

kak cahaya said...

Salam kemaafannnn....
kak zlaa..mana 2 orang...3 la...

zue said...

sian ko..kena wat surat plak..sib baik kuih leh tunjuk2 jerk..hehe!!..nih..nk ucap slmt hari raya kt ko n midon.maafkan salah silap sume.

Tijah said...

salam aidilfitri
maaf zahir & batin

dgn ingatan tulus ikhlas
tijah, carlos & cem

teratakmuslaily said...

selamat hari raya juga utk dal.. tak sempt juga dal, kita nak berjumpa.. apsal ko cepat sangat balik bangi?.. huhuhu... bila lagi nak balik BP?

-dal- said...

KOG --> ha'ah, blog ni dah tak kunci dah

Atie --> surat lantikan pemeriksa thesis.... sgt la tak tau nak buat cemana

Kak Cahaya, kak ZLAA n Zue ---> selamat hari raya juga

Tijah --> selamat hari raya, bila ko nak jemut aku pi rumah ko. hehe

Kak Laily --> tu la, kontena sampai, tu yvg kena balik cepat. Balik BP lagi sekali mungkin hujung bulan 10 nanti