"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 12 July 2007

kenapa aaa aku tulis blog????

Tujuan aku menulis blog ni adalah utk meng ‘create’ satu medium rujukan untuk diri aku sendiri di samping berkongsi cerita & pengalamn dgn org lain

Basically, sekarang ni aku berada dalam satu fasa yg aku rasakan kritikal dalam hidup aku. PhD research aku tak berjalan lancar seperti yg dijadualkan sedangkan masa yg di allocated dah nak sampai ke penghujung. Nak kata aku bersungguh, aku rasa aku dah berusaha dgn segala kederat + ilmu yg aku ada … penatnyer tak terkata … entah dah berapa kali aku putus asa. Tapi, berbekalkan semangat hubby aku, aku teruskan juga misi untuk dapatkan PhD nih. So kesimpulannyer buat PhD. buat aku sengsara hehehhe.

Oleh itu, aku nak jadikan blog ni satu rujukan..manalah tahu suatu hari nanti aku dah berjaya, aku lupa daratan le plak … who knows.. as Tun Dr. Mahathir said ‘MELAYU MUDAH LUPA’ dan aku rasa memang benar sungguh kata-katanya.

Memula aku nak cadang nak tulis blog nih in English ( well, to improve my English ler), tapi kalau aku tulis in English mesti ayat/words pilihan aku agak skema..ala-ala tulis thesis gitu…aku pun boring nak baca..lagikan plak org lain. At last aku decided to write in both, mainly in malay… sebab aku rasa feel nyer lebih terasa..but still, some other things are much more easier to express in English. As a practice to improve my English, I also created my private blog (tulis dalam Words jer..baca sendirik..kekeke)..tapi sungguh skema blog ku itu.

Okeh ler..setakat ni dulu..

I wanna quote some a nice words from our latest ‘Dr.’ in Notts

PhD is not the test of your intelectuality, it is all about the test of your endurance.

1 comment:

areT said...

heheheh...dal,welcome to the club...gembira aku dpt keep in touch dgn ko balik...bagus ko dal buat phd dgn bersungguh2....kuat semangat....keep it up....u go gurl