"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Thursday 26 July 2007

Chemistry hates me !!!!!!

Inilah yg aku rasa sekarang sepanjang aku buat PhD. ni. Entah kenapa semua reaction yg aku buat susah sgt nak dapat macam yg aku nak. Semua serba tak betul..bengong aper..kat dalam journal OK jer aku tengok..ala-ala straight to the point. Bila aku buat tak macam straight pun. Sampaikan supervisor aku cakap..'Dalina..I don't know why you are so unlucky, it's not your fault, it's chemistry.

Selalu aku mengeluh, kadang-kadang aku nangis, dah biasa sgt aku feeling down (biasanya kalau down..mulalah aku tak nak pegi school), ada masanya bila dah tahap kronik tu aku meracau-racau..macam org gila pun ada.

Tapi towards the end, aku dah belajar redha..ini ujian aku, samada ada aku lulus atau tak, itu atas Allah untuk tentukan rezeki aku..tapi aku akan tetap terus usaha selagi ada masa..InsyaAllah.

Biasanyer bila aku tensen.. aku fikir balik, Alhamdulillah aku dapat ujian macam ni, at least aku masih ada peluang untuk usaha.

Skurang-kurangnyer aku belum lagi diduga dgn berita kematian sepanjang aku merantau ni

katakanlah mak & ayah aku pegi dulu ..mesti aku menyesal sebab dah lama tak jumpa diorang, dah 3 tahun setengah aku tak balik Mesia ..macam anak durhaka plak rasanya

Katakanlah nenek aku pergi dulu ... mesti aku sedih sebab aku memang rapat ngan nenek aku ..dan aku dgn perasannya rasa aku lah cucu yg paling dia sayang :)

Katakanlah adik-beradik aku pergi dulu ... mesti aku akan rindukan diorang sampai akhir hayat aku..tak puas lagi aku rasa bermesra, yelah masa belajar dulu semua duduk asrama..

katakanlah mak & ayah mertua aku pegi dulu ..mesti aku ralat sebab tak sempat nak kenal diorang betul-betul. Lepas kawen 2 minggu aku terus balik UK dan tak pernah jumpa sampai sekarang

and the list goes on...............

Tapi yg paling aku bimbang kalau hubby aku pergi dulu.... rasa tak puas lagi hidup bersama (walaupun kitorang selalu bertekak..:)), siapa nak sayang aku nanti, siapa nak bagi aku semangat kalau aku down, siapa nak baiki komputer aku, siapa nak tolong aku vacuum rumah dan seterusnyer...

Dan yg paling aku takut...
Kalau aku yg pergi dahulu... sesungguhnyer aku belum bersedia..aku belum jadi hamba Allah yg sempurna, isteri yg taat setia, anak yg membalas jasa, kakak/adik yg baik, kawan yg sentiasa disisi kawannyer...alamak banyak nyer yg aku belum jadi.. semoga dipanjang kan umur aku..Amin

Sesungguhnyer..all this thought ...membuatkan aku rasa bersyukur dgn apa yg aku ada... Alhamdulillah.

5 comments:

areT said...

at least...chemistry je hates u...aku..life hates me..boleh???

NoRMaTSuE said...

Aku plak byk kehilangan sepanjang merantau....masa p master nenek aku mninggal.....time phd bapak aku mninggal...alhamdulillah time bapak aku mninggal aku balik cuti....n lepas tu serik dah x nak p merantau lama2...langsung balik sambung UPM....trauma

-dal- said...

Atie & Nor..itulah pasal aku sentiasa 'convince'kan diri aku, yg aku ni tetap termasuk golongan yg bertuah .. Alhamdulillah

AsLiNa said...

bagus hang pikir camtu, aku pun selalu rasa x bertuah, tapi bila pikir balik, ramai lg yg bernasib x baik.. aku pun kena bersyukur..

areT said...

konklusinyer....semua bertuah...tapi awat aku rasa aku x bertuah ek???