"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Tuesday 25 September 2012

Nak makan kek....

Teringin nak makan Rainbow Cake. tapi kat Secret Recipe x de jual la plak.

 Kat jajahan Bandar Baru Bangi ni belum ada kedai kek lain yang mantopp. Dah 4-5 kedai aku try. Little White Cafe yang menjadi buah mulut orang tu pun x sedap mana pun. Red Velvet cake nyer sangat dry and 'peroi'. Tercekik aku nak ngabiskan.

Haruskah aku bawa baby Iman meronda cari kedai kek petang ni.  Last week aku bawa dia pegi farmasi untuk beli ubat Amni. Sepanjang waktu aku dipandang serong. hehehe

8 comments:

:cahya schatz: said...

Liza pon slalu teringin nak makan kek... Tp terpaksa la buat sendiri even nak makan cuma sepotong....huhuu..
Liza anta link kat fb akak.. Cekidaut..

kak cahaya said...

dal..tolong explain kenapakah kau dipandang serong..aku ni lurus sket

zafwah said...

kak. yati..mesti dia berkain batik, berstokin tebal, bersweater..maklumle org dlm pantang..ye dak..ye dak..hihihi

aku pun tak sampai2 lg hajat nk makan tiramisu sedap mcm yak asda..

-dal- said...

Liza... thanks


Kak Yati & Farah.
Aku tidakle tergamak keluar rumah berkain batik hehhee. Tp baby aku kan halus sangat. Baru 50 hari umurnya. aku kendong kehulu ke hilir.

Siap pegang satu tangan lagik masa korek handbag nak cari wallet. Seriau cashier tu tengok. huhuuh. Dah la aku pegi sensorang tanpa Midon disisi.

areT said...

ha..yelah..yelah...jom Bisou..

Anonymous said...

tgk Cuppaliciousbyfara kat fb... die buat kek area bangi... n so far... sy makan kek die sedap2.... home-based la.....try la check... redvalvet die paling sedap n ohh lgi 1... carrot cake die sumpah sedap giler.

Anonymous said...

Salam..kalau nak cuba kek yang pure dan berkualiti cuba lah tgk di ig @sweet.exotic (sweet exotic bakery) atau w/a :019-2844069 produk muslim In Shaa Allah bersih dan halal. Dengan rasa yang betul2 kek tanpa sebarang cheat recipe. Kalau sponge cake rasanya kaya tidak mengelat telur dan lain2.. kalau butter cake betul2 buttery. Rotinya juga paling sedap pada kebanyakan pelanggan. Yang penting kualiti..

Anonymous said...

Sweet Exotic memang area Bangi dan Putrajaya. Twrutamamya Bangi.