"terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu"

Friday 22 August 2008

off to London

Wah… tajuk entry speaking London nampaknya. Tajuk jer...

Yeayeh… esok nak pi London. Ni kali ke-3 aku pegi London. Kotaraya yg kononnya glamer seantero dunia. Sebenarnya tidak ler best sangat London tu. So, korang yg tak der peluang pegi tu tak perlu lah jeles. Tapi memandangkan aku ni dah terlanjur dok kat UK bertahun2 macam tak logis la plak kan kalau aku tak jejak London.

Actually, hampir semua attraction sites aku dah cover dah masa previous trip. Tapi bila check2 balik gambar lama tu, macam tak lawa plak aku rasa aku ni dulu2…hihihihi. MAKA aku rasa adalah perlu aku pergi ke London lagi sekali untuk men ‘snap’ gambar yg mencapai kualiti piawaian aku.

1st time pegi dulu masa Chrismast day 2003. masa tu bujang trang tang tang lagik. Pegi ngan kawan2. Tapi tak best sgt sebab masa tu public holiday, so London tu senyap sunyi macam padang jarak padang terkukur. Gambar pun tak cantik, sebab pakai DigiCam 2.0 Megapixel jerk. Tapi masa tu ada DigiCam pun dah rasa canggih.

Kali ke-2 plak, pegi ngan hubby masa summer 2004. Tapi masa ni aku baru jer 2 minggu lepas misscarriage. Muka pun ala2 pucat lesi. Lagipun masa tu aku masih tak dapat handle tekanan buat PhD dengan bijaksana. So dari air muka tu nampak cam tensen jer. Macam orang sakit buasir pun ada. Camera masih tak upgrade lagik masa ni ..

Ha.. setelah hampir empat tahun berlalu... aku dah semakin happy. Tekanan buat PhD... tetap sentiasa melampaui tahap kenyal. Tapi aku dah semakin bijak meng’handle’ situasi. Tak kuasa dah aku nak tensen2. Bukan membantu pun. So aku pasti gambar2 aku kali ni pasti cun melecun +++ camera pun dah upgrade hokkay.

Mission aku kali ni hanyalah untuk amik gambar2 di sekitar London + pegi stadium tour kat Stamford Bridge + masuk Madame Tussaud + naik London Eye kalau aku rasa aku berani (ahkak sangat pen‘gayat’ OK). Kitorang pergi day trip jer.. naik train pepagi buta pukul 5.00 pagi. Then sampai Notts memalam buta (estimate time pukul 12.00 malam gitu). Ok lah tu… kami tak der duit nak sewa2 hotel ni. Pokai gitu. Dah setahun lebih tak dapat elaun tawww.

OK lah kenkawan… aku nak buat kerja ni. Byk benda nak kena siapkan. Hari ni pegi school half day jer. Tengah hari nak balik rumah. Nak masak bekal untuk esok hari. Gini la nasib orang budget macam kami. Pegi jenjalan pun bawa bekal. Macam orang kampong jer gayanya (mmg org kampong pun). Yelah.. memang ler berlambak café Malaysia kat London tuh. Tapi kalau harga sepinggan nasi goreng 6.00 pound apa kes!!!!!

3 comments:

-HeLiNa- said...

lawak tul ko ni ehhehe

areT said...

selamat berjalan2 dal....

Nurul said...

kim slm aku kat madame tussaude tu..hehehe,..aku p london tang sopink je best..lain sume besa ja..